Bemutatkozás

Németh Adrienn

Németh Adriennek hívnak, Kaposváron élek születésem óta. A sport mindig az életem része volt, sok sportágban kipróbáltam magam. Kislányom születése után viszont azt éreztem, olyan mozgásformára lenne szükségem, amely nem csak testileg, de szellemileg is felfrissít. A pilates 2012-ben robbant be az életembe. Nem tudatos elhatározás volt, a sors alakította úgy, hogy kipróbáljam. Az első óra után éreztem, ez az amit kerestem. A vérkeringésem beindult, az agyam kitisztult, a légzésem egyenletesebbé vált. Másnap az izomláztól mozdulni is alig bírtam, de boldogan vállaltam ezt az érzést, mert tudtam, jó úton járok. Innentől nem volt megállás, ahogy időm engedte, részt vettem a csoportos órákon. Természetesen nagy húzóerő volt az is, hogy szakmailag kiváló oktatóm volt és az órák vidáman teltek. Sajnos elfoglaltságaim miatt egyre ritkábban jutottam el az órákra, viszont itthon rendszeresen végeztem a gyakorlatokat. Nagyon látványosan átalakult a testem, a hasam laposabbá, a popsim feszesebbé és kerekebbé; a lábaim formásabbá, a karjaim izmosabbá váltak. Az ízületeim már nem pattogtak, a kímélő nyújtás miatt az ínszalagok is rugalmasabbak lettek. Baráti, családi körben egyre többen kérték tőlem, mutassam meg nekik, mi is az a pilates. Nagy sikert aratott náluk is, amint kipróbálták. Egyre többen mondogatták, nekem ezt oktatnom kellene. Így beiratkoztam egy amerikai pilates oktató képzésre, ahol sikeres vizsgát tettem és kézhez kaptam nemzetközi diplomámat. Jelenleg kialakítottam a saját kis stúdiómat, ahol szeretettel várok mindenkit, aki egy kicsit is szeretne formálódni, a mindennapi stresszt levezetni és egy jó hangulatú csoport tagja lenni. Természetesen, az igényeidhez igazodva privát óra foglalására is van lehetőség, ahol csak kizárólag Veled foglalkozom.

Mi is a pilates?

A pilates lassú, folyamatos mozgáson és helyes légzésen alapuló mélyizom torna. A módszer segít egy erős izomzatú, formás, szép test kialakításában. Hátunk, gerincünk erősebbé, rugalmasabbá válik, ezáltal testtartásunk is megváltozik. A gyakorlatok végzése során megtapasztaljuk, hogy vannak olyan izmaink is, melyek létezéséről eddig nem is tudtunk. A pilates óra során az izmok megerősödnek, ellenállóbbak lesznek, csökken sérülékenységük, regenerálódásuk gyorsabb lesz. Amellett, hogy szépen formálódik testünk, a stressz levezetésére is szolgál.

A pilates eredete

A pilates módszer Németországból indul ki, melyet Joseph Hubertus Pilates fejlesztett ki a XX.század elején. Gyermekkorától kezdve asztmában, angolkórban és ízületi bántalmakban szenvedett, ennek hatására más nagyon fiatal korától kezdve az egészséges, izmos test kialakításának szentelte életét. Módszerét először Controll-nak nevezett el, mely ötvözi a nyugati világ anatómiáját a keleti mozgásvilág egyes elemeivel. Európában kezdetben nem aratott nagy sikert, de Amerikában annál inkább. Itt hamar felfedezték jótékony hatásait, a sztárok körében a mai napig rengeteg követője akad. Lassan hazánkban is elterjedt ez a mozgásforma, ami jelen korunk egyik legelismertebb, leghatásosabb alakformáló sportjának számít.

Pilates jótékony hatásai:

Nagyon hatásos háti-és gerincbántalmak, reumatikus vagy ízületi fájdalmak esetén. Ülőmunkát végzőknek erősen ajánlott!

  • a vérnyomást
  • a szívinfarktus kockázatát
  • a cukorbetegség kialakulásának esélyét
  • a vastagbélrák kialakulásának esélyét
  • a depressziót és stresszt.

Segít a jó közérzet kialakításában és abban hogy sokáig energikusak és fittek legyünk. Az idő múlásával sajnos izomzatunk tónusa megváltozik, de ez a pilates módszerrel megőrizhetjük fiatalosságunkat.

Pilates alapelvei:

  • Koncentráció (agyunk által izommozgásunk vizualizálása)
  • Irányítás (agyunk általi izommozgás)
  • Központosítás (has merevítése, „erőközpont”)
  • Légzés (mozgás és légzés összehangolása)
  • Áramlás (mozgás lassú, de folyamatos)
  • Pontosság (mozdulatok és légzés helyes elvégzése)
  • Pihenés (gyakorlatok végzése előtt és során ellazulás)
  • Állóképesség (izomzat és ízületek, szellemi kitartás növekszik)

Kiknek javasolt a pilates?

  • minden életkorban
  • ülőmunkát végzőknek
  • ízületi, háti- ,nyaki-, vállfájdalmak esetén
  • szülés után
  • sportsérülés gyógyulása után
  • stressz, rossz közérzet esetén
  • akik szeretnének feszesebb, formásabb, tónusosabb testet maguknak

Mire van szükség a pilates órán?

A pilates végzéséhez kényelmes ruházatra van szükség. Javaslom a leggings, trikó vagy poló használatát. A gyakorlatokat mezítláb vagy zokniban végezzük. A pilates matracot illetve az órák tematikájához szükséges eszközöket ( gimnasztikai labda, gumiszalag, boka-és karsúlyok) én biztosítom számodra. Törölközőt kérlek hozz magaddal.

Órarend

Csoportos órarend
Nap Délelött Délután
Hétfő 8.30 - 9.30 17.30 - 18.30
Kedd 8.30 - 9.00 17.30 - 18.30
Szerda 8.30 - 9.30 17.30 - 18.30
Csütörtök 8.30 - 9.30 17.30 - 18.30
Péntek 8.30 - 9.30 16.30 - 17.30

ÓRÁIMRA ELŐZETES BEJELENTKEZÉS SZÜKSÉGES!

Árak

Megnevezés Ár
Csoportos óra (60 perc) 1200 Ft/fő
10 alkalmas bérlet 10000 Ft/fő
Privát óra (60 perc) 2500 Ft/fő
Gyerek pilates 800 Ft/fő

Kapcsolat

Amennyiben kérdése lenne, hívjon vagy vegye fel velem a kapcsolatot email-en.

Németh Adrienn
Telefon +36 (30) 885 63 27
E-mail info@pilateskaposvar.hu
Cím Kaposvár, Zárda u.5